2041220520 |
Itinerari formatiu model competencial orientador. Nivell 3 |
2018-2019 |
Formació interna de centre. Secundària Obligatòria i batxillerat |
|
|
|
21/11/2018 - 5/6/2019 (30 hores) de 10:00h a 12:00h |
|
INS Pau Casals |
|
av. Lloreda, 16-32 (Badalona)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei d'Èxit Educatiu i Noves Oportunitats
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
MCO3 Itinerari formatiu model competencial orientador. Nivell 3
|
| |
Inscripció |
12/09/2018 - 26/09/2018 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Formació Interna de Centre (FIC) per a la transferència al centre del model competencial orientador com a marc de referència i com a eina pedagògica que permet als centres aprofundir en el desenvolupament professional i pedagògic dels seus equips.
|
| |
Objectius |
-Compartir un espai pedagògic organitzat que permeti planificar d'una manera sistemàtica i eficaç la transferència al centre del marc de referència del model competencial orientador.
-Impulsar l'anàlisi i la reflexió col·lectiva, la planificació, experimentació i avaluació al voltant dels objectius plantejats a la FIC de cada centre, concretant activitats i seqüències didàctiques d'àmbits i matèries, i actuacions d'equip i de centre.
|
| |
Continguts |
-En la fase inicial que, en aquest itinerari inclou la transferència al centre del curs de base, es farà una reflexió col·lectiva al voltant de les bases de la concepció pedagògica de l'orientació educativa amb l'objectiu de fer emergir
les inquietuds de millora, i alhora arribar a compartir els objectius de millora respecte a aquest eix transversal.
-En la fase de planificació, es plantejarà què s'està fent ja en relació amb l'objectiu de millora que s'ha compartit i com es pot millorar.
En aquesta fase, l’equip impulsor que coordina la formació compartirà amb l’equip de docents/claustre els criteris i indicadors de l’orientació educativa que els ajudaran a concretar, dissenyar, organitzar i avaluar les accions educatives concretes dels objectius de millora.
-En la fase de construcció i experimentació, a partir de les guies que proporcionen els criteris i indicadors de l'orientació, es dissenyaran les accions educatives i organitzatives relacionades amb els objectius de millora i s'implementaran.
-En la fase final s'avaluarà la formació, la presa d'acords sobre els aspectes a consolidar i la part d'experimentació que ja s'ha dut a terme.
|
| |
Observacions |
Formació de 30 hores: 20 hores presencials i 10 hores de treball autònom.
Les diverses modalitats de l’Itinerari formatiu model competencial orientador que es presenten a continuació pretenen acompanyar els centres educatius en el canvi planificat i cicl
|
| |
Avaluació |
-Satisfacció de les persones assistents i de l'equip directiu en relació amb el disseny i el desenvolupament de l'activitat formativa.
-Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d'aspectes relacionats amb els continguts de l'activitat formativa.
|
| |
Requisits de certificació |
-Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
-Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l'aprofitament i la transferència immediata, d'acord amb el document de valoració final del centre i l'informe de seguiment dels serveis educatiu amb el vistiplau de l'inspector/a del centre.
|
| |
Persones destinatàries |
Professorat de secundària
|
| |
E-mail |
crp-badalona@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimecres |
21/11/2018 |
1000 |
1200 |
Sessió 2 |
dimecres |
23/01/2019 |
1000 |
1200 |
Sessió 3 |
dimecres |
13/02/2019 |
1000 |
1200 |
Sessió 4 |
dissabte |
20/04/2019 |
1000 |
1200 |
Sessió 5 |
dimecres |
15/05/2019 |
1000 |
1200 |
Sessió 6 |
dimecres |
22/05/2019 |
1000 |
1200 |
Sessió 7 |
dimecres |
29/05/2019 |
1000 |
1200 |
Sessió 8 |
dimecres |
05/06/2019 |
1000 |
1200 |
|
| |